söndag 4 oktober 2015

Pyssel i trädgården

Vilken dag!
Har gått och pysslat lite överallt idag både inne men mest ute.
mina föräldrar kom och hälsade på och pappa tog med sig svetsen och svetsade ihop min rosbur.
Så fin den blev!
Här kommer "Rosenholm" att klättra sig stor, ska bara knipsa av lite där nere för att få ner den mer i marken och ta upp lite mer gräs runt rosen.
Den där svetsen ska jag ta och låna i vår en helg och införskaffa mig lite armeringsjärn och nät så ska det skapas för jädra vad smidig den maskinen var...




Det blommar en hel del i trädgården trots Oktober, kändes som en lite svalare sommardag idag dock.
Jag gillar hösten och tycker det är mysigt att tända brasa och krypa ihop med mannen.


" Astrid Lindgren" blommar fortfarande.
Helt klart en favorit bland rosorna!

Jag har också suttit i solen och pysslat lite idag.
På gården jämte där jag fyndat en massa fina saker fann jag denna ställning..
 

Det är något man använder när man har biodling.
Jag fick en idé direkt!
Det kan ju bli en torkställning, så idag letade jag fram lite nät och satte dit mellan, blev perfekt.
Dessutom en ganska så snygg torkställning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar