söndag 12 april 2015

Arbetsdag

Igår kom Johns systerdotter hit för att sova över och vi har haft fullt upp att underhålla en tioåring.
Hon är väldigt enkel och vill bara åka bil när det är mörkt för att kolla efter djur.
Safari i Jakobstorp!

Idag har det hänt saker.
Jag brukar dra ihop en arbetsdag med släkten från både Johns och min sida för att få undan lite projekt men främst för att samla alla vilket är väldigt roligt!

Pappa och mina två bröder tog tag i en vedhög som har legat länge och sett skräpig ut på grusplanen.
Allt höggs upp och staplades fint, mycket tacksamt.
Mamma och min ena brors sambo fick ställa sig och måla upp en hel del panel som ska upp i taket i gäststugan så småningom.
Svärfar fortsatte med staketet som ska skärma av till skogsdelen och svärmor rensade ogräs i grusgångarna.
Johns syster med barn gick en långpromenad med hunden och sedan fixade dom med maten till alla.
Trots en VÄLDIGT blåsig dag så blev den jätte bra och vi är så otroligt tacksamma för hjälpen!


Här hade jag innan ett finare planterningbord i trä men det fick åka in i växthuset nu när det blev klart.
Tyckte det blev lite tomt här så grävde mig fram i dom andra byggnaderna för att hitta något.
En arbetsbänk som min svärfar dragit hit någon gång och så lite pynt så funkar väl det?
Få bli lite blommor här när lönen kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar