fredag 3 april 2015

Storstädning och trädgårdsfix

Trots ledighet klev jag upp klockan sju prick för att börja bocka av allt som ska göras i helgen.
Jag har ingen ro att ligga kvar i sängen och dra, jag har alldeles för mycket idéer och energi för att sova bort en dag.
Fram till kl 12 storstädade jag huset och putsade även alla fönster, nu är det skinande rent överallt!




En annan matta här så är vi nöjda sen!


Runt klockan tolv hade det blivit lite varmare ute så efter lite mat blev det ett antal timmar i trädgården.
Alla dom sådda penseérna har planterats i kärl, har plockat upp skräp som blåst iväg, lagt på kogödsel på alla land, rensat ogräs och allmänt piffat lite i trädgården.





På kvällen fick Nikita komma ut en kort stund i koppel.
Han är nu 5 månader och väger redan 3 kilo!






2 kommentarer:

  1. Men oj, så fint ni har det! Vi vill gärna komma förbi er i sommar om vi får. Vi ska till Astrid Lindgrens värld med Ingmar och Solveig i början av juli, till exempel. Jag bokmärkar fina bloggen! Kram från kusin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      Självklart får ni komma och hälsa på, hade varit jätteroligt!
      Kram

      Radera