onsdag 24 februari 2016

Två olika äventyr

I Torsags förra veckan åkte vi till Stockholm och kom hem i Söndags.
Som vanligt har vi haft jätte roligt och såklart fyndat en del.
En av anledningarna till att vi åkte upp var att gå på antikmässan i Älvsjö och den var riktigt rolig och intressant, inträdet kostade en del men det var något jag tyckte var värt!



Ett annat äventyr som inte var lika roligt var när jag fick andnöd i Tisdags.
Dragit med förkylning länge utan ordentlig vila och har inte känt mig fullt frisk på väldigt länge.

Vad gör man när man knappt kan andas och är själv klockan halv sju på morgonen på jobbet?
Det tar emot att ringa 112, är jag verkligen i en nödsituation?
Men när läpparna blir blåa och händer och ansikte börja domna bort så tar jag ändå beslutet att ringa..
Ambulans in blev det och väl omhändertagen.

Ett astmaanfall helt enkelt..
Men ja, lite dödsångest fick jag där ett tag..

Nu är det vila, vila och åter vila som jag fick order om, man ska inte jobba när man är sjuk!



Som vanligt en stor del grönt i fynden..
Krukan från Upsala Ekeby längst ner till vänster var lite dyr och kostade 100 kronor med fatet, men det är ändå ett fynd och vi älskar den!
En pepparkvarn från Peugeut för 15 kronor måste man köpa!



Förra veckan fyndade vi en hel del rostfritt från Gense ut serien "Thebe", en hel del ovanliga delar.
Väldigt bra saker att ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar