måndag 13 juni 2016

Bröllop del 1

Så kom äntligen dagen vi längtat efter och den blev helt fantastisk.
Det var underbart att vakna upp på söndagen bakfull och vara gift!

Nu kommer det att bli bildbomber i några inlägg och i väntan på bröllopsbilderna från min kusin som är en jätte duktig fotograf så får det bli bilder runt omkring.

Vår största dröm var att få ha bröllopsfesten i trädgården, som tur är fanns det en plätt vi inte planterat något på och där fick ett 8x5m stort tält plats.
vi var 26 totalt och det blev perfekt med lite andra bord inne i tältet.
Litet, personligt och med den närmsta släkten så blev det den bästa dagen i vårat liv!

Armbandet jag hade på mig är från 50-talet och så blir det bara ett par enkla örhängen till det,
klänningen gav så mycket i sig så några fler accessoarer behövdes inte.
Jag ville ha ett par bekväma sandaler som jag även kunde ha i sommar och det hittade jag till slut för endast 249 kronor.  



Och det bästa av allt?
Att dekorera såklart!
På bilderna är det inte helt klart, det ströddes pionblomblad på borden, sattes rönnbärsblad i linneservetterna och fler hinkar med blomsterarrangemang gjordes.
Fick även inse att jag inte kan hålla på till sen kväll heller på Fredagen så det fick räcka.





Stolöverdragen är billiga lakan från Ikea som man knöt på ett speciellt sätt.
Linneservetter är loppisfyndade, nysilverbestick och gamla flaskor hade vi sedan tidigare.
Glas, tallrikar och lite av ljuslyktorna är inlånade från släkten.


Detta bord fylldes med alkohol, bål och annan dricka.


Och detta med en massa fina presenter!



Vi hade sittplatser på olika ställen som utnyttjades bra.
Tältet? jo det var släkt från min sida från Stockholm och släkt från Johns sida från Göteborg plus hans föräldrar.
Det stod även en husvagn och en husbil på grusplanen.
Det underlättade mycket på söndagen med all hjälp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar