onsdag 1 juli 2015

Två händelserika morgnar.

Igår när jag skulle åka iväg till jobbet kvart i fem på morgonen så tycker jag det låter märkligt baktill på bilen så jag går ut och kolla..
Då är det punka! IGEN!
Tre gånger på ett år, vafan?
Vi har inte råd att plugga däck så ofta...
Jag kände bara att jag skiter i att åka till jobbet och låter bilen stå där så går jag och lägger mig och hoppas att det försvinner..
Det funkar ju inte riktigt så i praktiken så det var bara att ta på sig handskar, plocka ut reservhjulet, hissa bil och byta.
Tio minuter senare var jag på väg till jobbet väldigt irriterad över att få punka så ofta!

Idag ringde John halv åtta på morgonen och säger att Nikita håller en blåmes i munnen...
John hade vaknat av skrik och stök och när han kom ut till hallen på övervåningen satt Nikita i ett hörn med blåmesen i munnen och morrade mot dom andra två katterna som gärna ville ha en mumsbit.
Hur fågeln har tagit sig in det vet vi inte riktigt men Nikita missade inte chansen att smaka.

Tyvärr så levde fågeln och det var blod och fågelbajs på hela övervåningen och John fick avliva den.
Det är nog inte den bilden man tänker att man ska möta på morgonen..
Stackars John fick städa bort allt innan han kunde lägga sig igen.


Idag har jag legat och stekt i solen, nu är jag röd som en kräfta för jag somnade såklart när jag bara skulle lägga mig en liiiten stund.


Smällde även upp den stora hundpoolen.
Jag köpt den förra året för att Lennon skulle kunna svalka sig på sommaren.
Sanningen är den att det är mest jag som ligger där och plaskar när det är heta dagar.
När vi har gjort klart grunden på gäststugan så ska det byggas ett altandäck på den kortsidan som syns.
Där på ska poolen stå på sommaren och så ska det byggas en utedusch av något slag.


Nu när värmen ha kommit har det exploderat i trädgården och det blommar för fullt!
Rosen "Jens Munk" har slagit ut nu och lyser i solen.


Praktbetonika och Praktveronica trivs bra ihop!


Den ena klätterrosen på gäststugan han börjat att slå ut nu.
Kommer inte ihåg vilken sort det är men än att den är till zon 4 och så luktar den inget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar