måndag 29 juni 2015

Iris

Jag älskar Irisar!
En riktig mormorsblomma som finns i mängder av olika färger.
Jag har lyckats att samla på mig några, vet dock ej namnen på dom för dom flesta har jag fått och några har jag köpt på Tradera och inte dokumenterat.
Dom är så ståtliga och i år har jag fått njuta av dom extra länge, då det inte har varit så varmt har dom blommat länge.

Har även fler sorter som jag fick förra året och planterade men dom har inte kommit igång med blomning än så hoppas på det nästa år.

Jag gjorde dock misstaget att gå in på Tradera och söka på Iris...
Det skulle jag inte ha gjort!
Vilka fina färger det finns, aj aj aj....
Svårt att hålla fingret borta för att lägga ett bud!


Den här strandirisen står i skuggrabatten, irisar vill stå soligt egentligen.
Ett misstag jag gjorde för tre år sen när man inte visste bättre men den blommar på så jag låter den stå kvar.










Min favorit!





2 kommentarer: