tisdag 9 juni 2015

En smärtfri trädgårdsdag!

Idag var det första gången ryggvärken lättade och då passade jag på att ägna mig lite trädgårdstid eftersom jag slutade tidigt och vädret var fantastiskt!
Rensat många av rabatterna, dock inte alla, ska inte göra för mycket på en gång!
Även gubben min kände sig pigg i kroppen att hjälpa till (Långtidssjukskriven efter en älgolycka)
så det blev en del gjort ändå.


I stenpartiet börjar det att blomma nu, det som ögat dras åt är den knallrosa Blodnävan!


Den härliga Glansveronikan är en favorit i stenpartiet.


Ekohallen hade 30% på alla sina ytterkrukor så jag passade på att köpa en till den vita Clematisen jag hade över.


Finn ett fel!
Vad sjutton gör den gula Irisen här?
Har jag planterat fel..
Får ta och och flytta den när den blommat över.


 Men vist är den vacker? Jag älskar Irisar!


Penséerna har jag samlat här nu när dom sjunger på sista versen.
Jag orkar inte knipsa av överblommade blommor så nu får dom blomma slut här.

Och medans dom vuxna sliter i trädgården så latar sig katterna inne...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar