torsdag 24 september 2015

En massa fina saker!

Vi har varit och hämtat en massa fina saker i veckan!
Huset jag var och hämtade det fina skrivbordet skulle tömmas då sonen skulle ta över och allt skulle vara nytt.
Jag lämnade såklart mitt intresse när vi var där att vi är intresserade av gamla möbler.
Tre omgångar med bilen blev det, tur att det bara var 10 min bort från oss.
Den finaste möbeln får vi hämta med släp nästa veckan, en gammal fin skänk i furu.
Billigt var det med!


Dessa två är nog dom jag är mest nöjd med, vi har länge drömt om liknande som Bruno Mathsson designat men det är mycket pengar...
Dessa två är inte mäkta så har ingen aning om vad dom kommer ifrån och vi hittar inga på nätet, men vad gör det när dom var billiga och kommer passar perfekt!


Två lampor fick följa med i priset, den böjda lampan som jag skulle gissa är från 30-talet måste renoveras. 
Fåtöljen hade tyvärr färgats i en lustig grön färg och är flammig och inte så fin,
tänkte att vi skulle försöka färga den mörk.


Två små ekbord får alltid plats någonstans i huset. 
Två knoppbrädor, lite retro tyger och två burkar från Erik Kold.


Fyra ullfiltar, filtar och täcken kan jag inte få nog av!


Ett gammalt fint medicinskåp.
Bordet under följde också med, det är två iläggsskivor i.

Vi kommer ha fullt upp nästa vecka att rengöra och byta ut möbler.
Hoppas kunna bli av med våra möbler som vi inte ska ha kvar för nu är det fullt!

Just nu packar vi för Öland men djuren märker att något är på gång så självklart måste den ena protestera och lägga sig på bäddmadrassen som jag ska packa in i bilen..
Dom vet att denna minisemester ska dom inte med, dom får nöja sig med svärföräldrarna i helgen, det brukar inte vara några problem eftersom dom blir så bortskämda.


 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar