torsdag 23 juli 2015

Åka iväg på lite semester och stolfynd

Idag sover vi hos mina svärföräldrar inne i Jönköping, det blir lite kortare att ta sig dit vi ska imorgon.
Imorgon åker vi till Bovallstrand i Bohuslän för lite äventyr, vi ska bo i ett hus vid havet som en bekant äger.
Vi åker först till Lidköping för att gå på Rörstrand museum, sedan blir det lite second hand och att upptäcka Lidköping innan vi åker vidare mot havet.
Den största anledningen vi vill till Bohuslän är för att gå på Nordens Ark, en helt fantastisk djurpark som enbart är till för djurens skull.
Lite fiske och en del loppisar kommer det även att bli, ska kika om det finns någon fin handelsträdgård att besöka.

Vi är väldigt hemmakära och vi är båda gärna hemma på min semester men någon gång kan det ju vara bra att komma iväg.
Jag vet att efter bara en natt kommer vi båda att längta ihjäl oss efter alla djuren och mina tankar kommer bara att vara i vad jag kunde ha gjort i trädgården istället under den tiden vi är borta.
Vi ska försöka att inte åka hem en dag tidigare en planerat!

När man ändå är i Jönköping så får man passa på att åka runt lite så vi stack in på Myrornas.
Där hittade jag äntligen en fåtölj till vår läshörna hemma.
Vi tyckte färgerna och mönstret var fint och den var i strålande skick så vi slog till!
Det är svårt att hitta denna typen av fåtölj som vi vill ha med ett okej tyg och i så fint skick.


Mina svärföräldrar bor precis vi Netto och där slinker jag alltid in när vi är på besök för det finns så mycket roligt till inredning och trädgård där, brukar alltid fynda något.
Blommor har dom alltid billigt med men inget som lockade den här gången.
Jag hittade istället en stor Gummibalja med handtag som jag tänkt på länge att skaffa.
Det blir smidigt att frakta jord i den för en liten plantering på andra sidan trädgården, 50 kronor var billigt för en sådan stor tycker jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar