tisdag 14 juli 2015

En fyndig dag!

Äntligen lyckades vi få bort viruset på datorn och jag kan fortsätta blogga!

Igår blev det en dag med massor av fina fynd.
Vi började dagen med att åka till en handelsträdgård lite längre bort som hade 50% på allt.
Där fick jag med mig buskrosen "Louise Bugnet" som jag har tittat på väldigt länge.
Jag har även varit ute efter en rosa "New Dawn" men det hade dom inte där så jag hittade istället klätterrosen "Rosenholm" som jag fastnade för.
Ska skissa på ett stort rostorn av armeringsnät så får min pappa svetsa det åt mig och så ska den få stå någonstans mitt på tomten och klättra sig stor.


En Kungsnäva fick slinka med i korgen, behöver komplettera i ett land där en sådan planta försvann över en vinter.


"Rosenholm"


"Louise Bugnet"


När vi kommit hem behövde vi inte går långt för att fynda.
Gården jämte oss hade gårdstömning efter en försäljning så där gick jag rotade fram saker djupt in i ladan.


En massa fint!



En jätte stor potatiskorg/lövkorg, ska ha den i trädgården någonstans, kanske som växtstöd.



Två bänkar, jag har en utan ryggstöd som följde med huset när vi köpte det, dom är tillverkade av vår granne som hade gett dom till han som ägde gården innan så tyckte det vore roligt om dom stannade i trakten.



Första rengöringen på pottskåpet jag hittade där längst in i ladan med flera cm damm på.
Den är i massiv ek och den ska inte målas, kommer bli perfekt till gästrummet. 
Ett pottskåp i ek har jag aldrig stött på tidigare, var det dom finaste människorna som hade det och dom lägre klassade som fick nöja sig med furu?


Ett annat bort i massiv ek, gillar stilen på det.
Kommer att bli fin någonstans i huset.

Jag fick ge 500 kronor för allt, det prutade jag inte ens på då det var billigt nog.
Nu är det fullt upp att rengöra allt och sedan hitta platser för det.

Något annat som inte är ett fynd men som var gratis var dessa två jätteplantor av Atilbe som mamma hade köpt till mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar