söndag 5 juli 2015

En väldigt väldigt varm tjejrunda..

Igår åkte jag och Stephanie iväg på en tjejrunda, målet var loppisar!
Kl 8 kom vi iväg och for till en loppis på en hembygdsgård som öppnade redan kl 8.
Oj oj oj vad folk!
Vi gick genom rätt snabbt då det redan var helt urplockat, jag fick med mig två krukor som jag glömde ta bild på nu.

Till nästa loppis som arrangerades av en idrottsförening var vi 40 minuter innan det öppnade.
Vi spanade in våra byten och ställde oss vid banden för att invänta start.
I stekande sol stod vi först och väntade och väntade, sen var det bara att springa till det vi ville ha!

Vi konkade med oss allt till pickupen och bar det på flaket och organiserade så att allt fick plats.
Solen låg och stekte heeela tiden och det var så varmt att det var på gränsen att man svimmade.
Men vi fick fina saker och billigt!!


Detta var min skörd.
Stephanie fick tag i ett jätte fint arkivskåp, två trädgårdsstolar liknande Grythyttans och ett Perstorpsbord i jätte fint skick,  150 kronor kostade både mitt och hennes tillsammans :D.


Det blev som en kick att stå där och rusa in till det man ville ha, hoppas på fler sådana här tillfällen.
Vi orkade inte gå där länge till för det var extremt varmt så vi for till Tranås för att gå på second hand och äta lite lunch, en jätte rolig dag!

I trädgården blommar det för fullt!
Fler sorter av vallmo har slagit ut och dom är så vackra att bara titta på.






I kopparbaljan blommar nejlikorna nu och i mitten kommer brudslöjan.


Är jag knäpp som längtar efter svalare väder?
Jag vill syssla med projekten i trädgården, kunna sova på nätterna och vara i växthuset utan att på värmeslag.
Trädgården behöver en rejäl regnskur nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar