söndag 24 april 2016

Jag ser det snöar...

Snö!
Aprilväder när det är som sämst..

Stockholmsresan i helgen blev en inköpsresa av en massa fina fynd och som vanligt alltid trevligt sällskap hos min faster med man!

Egentligen skulle vi gå på Nordiska trädgårdar men vi skippade faktiskt det.
Inträde för oss båda plus parkering gjorde att jag kände i sista minuten att det inte riktigt är värt det...
Den inspirationen på en trädgårdsmässa kände jag att jag helt enkelt inte behövde.
Vi åkte ut på andra äventyr istället och är jätte nöjda över helgen.

Från vänster längst upp:
Ljusstake från Nybro glasbruk, Allglasen från Skruf, en liten skål från Rörstrand serien "Blå eld".
Kanna från Rörstrand serien "Sippa", ytterfoder från Orrefors serien "Fuga".
Vitvinsglas från Orrefors serien "Rhapsody", assietter Ikea från 60-talet.
Två julkulor (?) från Kosta Boda, assieter och ungsform från Rörstrand serien "Maya" (loppade till ett par vänner)







Vi är inte så förtjusta i Ikea men dessa från 60-talet är speciella.


Det är trångt i det lilla vitrinskåpet nu...
Väntar på att rätt fönster ska dyka upp så jag kan bygga mig ett större och finare. 


Två gamla glasflöten blev det till samlingen med, 20 kronor styck var billigt! 

Och så ett av dom finaste fynden...
Men vad är detta? en katt ställer sig i vägen!!


 Detta får duga..
En ljusstake från Ystad metall formgiven av Gunnar Ander, så fin!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar