onsdag 11 november 2015

Det klias i fingarna..

Nog klias det nu i fingrarna att börja adventspynta!
Tittar på gamla bilder och läser en massa inredningstidningar med julreportage och längtar tills det är dags.
Man får självklart börja när man vill men det känns liiiite för tidigt.
Börjar bli lite trött nu på att det känns som vår varje dag ute, tycker det ska bli kallt och komma snö nu.

Mina hjortar har fått komma fram nu iallafall, ihop med lite granris så känns det vintrigt.


Den fina fotogenlampan fyndade vi förra veckan för 60 kronor!


Ljusboxen åkte fram på köksbordet och två hjortar fick bosätta sig i den i väntan på mer julpynt.
Används gör den inte, men tre innekatter så funkar det inte att ha levande ljus, men fin är den för det.


Vi har haft sjukstuga nu ett bra tag..
Har länge gått med magkatarr och förra veckan så blev det så intensivt att jag fick gå från jobbet och vara hemma hela veckan..
På detta har jag fått inflammation i visdomstanden och ser ut som en hamster, inte kunnat sova på nätterna, inte kunnat äta ordentligt så har knaprat en massa värktabletter och nu har jag äntligen fått en penicillinkur.
Bra kombination med magkatarren som fortfarande är kvar trots magtabletter...
Och så fick mannen magsjuka i Måndags, jag har som tur är inte smittats av det utan nöjer mig med magkatarr och inflammation.

Tur att djuren finns så man kan få lite tröst i form av mys och kel!
 



Den här goingen kan man inte få nog av!
Han fyllde 1 år för några dagar sedan, hoppas hans bus snart lugnar ner sig..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar