onsdag 6 januari 2016

En besatthet

Jag tror nog vi är besatta i lampor..
Kan inte få nog av äldre lampor, allt från tidigt 1900-tal till färgglada retrolampor.

Jag har i flera månader gått och väntat på att på ett sms att två lampor nu hade monterats ner.
Vi slog till på dom samtidigt som vi köpte en massa andra äldre möbler från ett hus som skulle renorveras och allt det gamla skulle bort.
Dom behövde dock lyset tills dom hade kommit en bit på vägen så vi fick helt enkelt vänta på dom.

I Söndags hämtade vi dom, jag kom då inte riktigt ihåg hur dom såg ut längre men dom var lika fantastiska som jag trodde!

Fruktansvärt skitiga och flötiga men vad gör det när man då får båda för 100 kronor?
Att rengöra gamla saker tycker både jag och mannen är roligt!
Dom är i glas och är från 30-talet.
Nu är dom rengjorda och upphängda men det blir det bilder på en annan dag.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar