torsdag 14 januari 2016

En samlare

Det skulle vi nog kunna kalla oss, samlare av lite allt möjligt men sparsmakat och inte överdrivet.
När man har intresse av gamla saker och svensk äldre design/tillverkning så är det inte så svårt att fastna för en del.

Vadderade täcken är något jag inte kan stå emot när dom hänger så fint på second hand/loppisar.
Det är en del nu och ändå har jag gett bort eller sålt några jag inte velat ha kvar.
Dom är inte bara fina utan användbara när vi har nattgäster, istället för vanliga vita täcken som man ändå inte har plats att ha någonstans så kan dessa ligga framme och se fina ut.


Dom två längst ner är lapptäcken som kommer från mannens sida av släkten en bra bit bak, sånt tycker jag är jätte roligt att ha!


Ett av dom senaste fynden, detta är riktigt tungt.
Har för mig att man kallar dessa för hästtäcken, tror nämligen att stoppningen är hästhår, såg ut som det när det hade läckt lite efter tvätt.


Även detta fyndade jag förra veckan.
Till julen ville jag gärna ha ett sånt här gammalt rött sidentäcke och var nära på att klicka hem ett för många hundra kronor på Tradera.
Skam den som ger sig!
Dettta dök upp för endast 25 kronor med en liten fläck, en tvätt senare så är det hur fint som  helst!
Det får dock ligga i garderoben tills nästa jul...

Varför är katterna alltid på allt som ska fotas?
Nej vi har inte lagt honom där efter vi bytt täcke utan han la sig direkt :).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar