måndag 17 augusti 2015

Ett hej från sjukstugan

Det hann inte gå ens en vecka på jobbet innan jag blev sjuk..
Vill inte sitta inne nu när sommarvärmen äntligen har kommit!
Jag får nöja mig med att bara gå lite i trädgården och försöka friskna till...


I kökslandet växer det på bra trots den dåliga sommaren.


Speciellt sockerärtor som jag har i överflöd nu.


På vår resa hem från Bohuslän fann jag äntligen en zinkvattenkanna som jag har trånat efter länge!
I perfekt skick och för 250 kronor kunde jag inte hålla mig trots mannens tjat om att han är trött på dessa zinksaker...


Jag fann även en stor gryta i zink i Bohuslän för endast 50 kronor.
Den andra grytan och kannan från Kockums fann jag ute i skogen en bra bit bort från oss.


Vid huvudentrén såg dom förra blommorna i zinkkrukorna väldigt trötta ut så jag bytte ut dom till några som håller sig en bit in på hösten. 


Klätterrosen "Rosenholm" blommar på för fullt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar