söndag 23 augusti 2015

Lite projekt här och lite projekt där.

Jag har rätt många pågående projekt i trädgården.
Mig gör det inget om det inte blir klart, ibland får man prioritera olika och ibland känner man inte för det ena projektet och då fortsätter man på det andra istället.
Det blir alltid klart till slut, vi är glada att vi fick klart dom största projekten i sommar.

Vår tomt består av berg i dagen, det sticker upp lite berg här och där och istället för att gå och gnälla om att vi måste kantklippa runt dom så ta jag tillvara på dom!
Jag började gräva runt ett berg som sticker upp lite men som är nog störande när man kör med gräsklipparen.
Här ska det samsas många tåliga stenpartiväxter.
Jag har en hel del sådder som kommer att grävas ner här,



Aubretia som har stått i samma kruka sen jag sådde dom i höstas...
Dom måste planteras ut nu!


Här är det sådder med någon form av lågväxande phlox, olika timjan, saxifraga med mera.


När jag ändå var igång så började jag och slutförde ett projekt jag haft i tankarna länge.
Fortsätta att rama in hängmattan med armeringsnät och klätterväxter.
Jag klippte av en del skott på en vilkaprifol i Juni och satte i såjord, dom hade tagit sig jätte fint nu så dom fick hamna i jorden.
Tänkte jag skulle hitta en humle på rea och sätta i mitten så det börjar hända något lite snabbare.



Mitt emot växer humlen på men ska ta och komplettera på kortsidan.

Efter jag var klar så la jag mig i hängmattan för första gången på hela sommaren och SOMNADE!
Missade jag ju en timme att göra något mer i trädgården för...

Näste vecka visa det regn, tack gode gud!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar