tisdag 17 mars 2015

Äntligen köpte jag mattan!

Jag har länge trånat efter en matta i Jute från Ikea.
Eftersom vi försöker köpa alla våra möbler mm begagnat så har jag väntat i tre år på att den ska komma ut på blocket, men antingen har den varit för dyr eller så har jag inte hunnit ringa.
Så igår bestämde jag mig för att unna mig den ny istället, för 599 kronor så behövde jag inte känna mig helt pank efter ändå.

Hittade även två löpare att ha på matbordet, även det har jag försökt hitta begagnat men kan vara lite svårt när jag vill ha två likadana.
Någon enstaka gång så får det blir nytt och då är det just textiler annars försöker vi alltid hitta begagnat.



 
Så var det ju de där med objektiv...
Här står jag längst bort i ett hörn men får inte plats med mer på bild, tyvärr blir det så när man enbart har fågelskådaroptik.



Vi gillar grönt!




Upptäckte även idag att mina hängpelargoner börjar att knoppa!
Sådde alla mina pelargoner den 6 december och vilka fina plantor det är, även dom öser jag med näring och nu behöver jag plantera om dom i större krukor.


Denna armatur hänger i kontorsrummet, här samsas sådder av pelargoner och palettblad.



Tomaterna har börjat att gro.
Denna armatur är i vårat gästrum, till höger är det olika örter.


Kattmöbeln har blivit hundmöbel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar