torsdag 12 mars 2015

Årets första dopp!

Inte för oss, men för Lennon blev det årets första dopp i Ören!
John skulle även testa lite ny fiskeutrustning så vi tog en promenad ner till sjön.

Tur att jag inte har planterat några vårkrukor än då det var 7 minus när jag gick upp idag.
Att jag väntat med vårstädningen i rabatterna är jag med glad för när det blir så pass kallt på nätterna fortfarande.

Nu är alla tomater sådda, i år testar vi att så i brätte så man får plats med många sådder.
Föredrar annars att så i briketter för det är så smidigt att kunna se rötterna och att plantera dom kruka sedan.
Vi ska sälja plantor på växtmarknaden i Ödeshög i Maj så det ska dras upp många tomatplantor.
Chili sådde jag den 6 December, flera olika sorter, ska ta bättre bilder och skriva vilka sorter i ett annat inlägg.
Flera plantor ska behållas, några ska ges bort och många ska säljas.
Så fina som dom är i år har vi aldrig fått dom innan, så vi är nöjda!


Tomatsådd


Vår klädkammare har blivit ett växtrum istället, detta är en av tre armaturer vi har i huset.
Här samsas just nu chili, pelargoner, en egensådd citronplanta och palettblad på golvet.


Johns nya fiskeutrustning måste såklart vara med på bild.


Lennon verkar inte bry sig om att det är svinkallt i vattnet.


Lite is kvar än i vår vik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar