onsdag 18 mars 2015

Sittplatser

En sån här underbar vårdag när jag slutar tidigt så passade jag på att börja plocka fram alla utemöbler.
Har tvättat alla möbler och satt dom på sina platser, passade även på att tvätta uteplatsen vid gäststugan.

Självklart måste man ha många sittplatser på olika ställen i trädgården och ja alla används på ett eller annat sätt.


Denna grupp är på framsidan, här har det varit en syrenberså som tyvärr blev så pass sjuk att det var bara att ta bort, det är kvar en rad av syrenen som vi hoppas ska ta sig!


Två pallbockar och en gammal bred bräda blir en jätte bra bänk att sitta på jämte honungsrosen!


 Mot huset på framsidan sitter vi med, här blir det varmt och skönt mot väggen.


Självklart måste det finnas sittplatser vid det lilla växthuset vid vedboden!


Jag hann inte ta bilden innan solen gick ner för mycket..
Här är uteplatsen vid gäststugan, utemöblerna köpte jag för tre år sen väldigt billigt på Ekohallen. 
Hade hemskt gärna haft en fin grupp i vitmålad trä men tror vi håller oss till dom här då dom är underhållsfria. 
Svärfar byggde räcket för två år sen och vi har låtit det vara för att känna av om det ska målas.
John höll med mig direkt när jag sa för en månad sen att jag tycker vi måla det vitt för att rama in uteplatsen.


Murgrönan jag har övervintrat i växthuset ser ut att må prima!
I mitten är även en klättrande jordgubbsplanta planterad och även den hade nya fina skott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar