tisdag 21 april 2015

Hektiska dagar och lite trädgård

Imorgon åker vi till Stockholm och kommer hem på Söndag.
Det har varit lite saker som vi har varit tvungna att göra innan vi åker iväg så det har varit stressigt.
Mitt på allt så upptäckte vi i Söndags att det är en stor puta på ena framdäcken, inget man bör åka till Stockholm med!
Som tur är jobbar Johns systers man på Continental i Göteborg.
Idag kom däcken till verkstaden i Gränna och dom var så snälla att lägga på dom medan jag väntade, sa ju såklart att det var panik och att vi inte kunde åka till Stockholm annars ;).
Ingen rolig utgift när man ska iväg på minisemester så vi få hålla i plånboken!


Vi ska bo hos min faster med man och har en hel del saker inplanerat.
Det är Stockholms trädgårdsmässa i helgen och den ska vi såklart på, har varit där tidigare och varit mycket nöjd.
Lennons uppfödare bor i Upplands Väsby så henne brukar vi alltid hälsa på med så Lennon får leka med sin egna ras lite.
Något som man absolut inte får glömma att besöka är Zetas trädgård, en fantastisk plantskola.
Ska ta många bilder på både mässan och Zetas.

Nog om text och in med lite bilder!



Nikita har upptäckt att det är väldigt roligt att leka med vatten.
Han sittar alltid på kanten på badkaret när man badar och vill plaska lite och flera gånger har han hoppa rakt i vattenskålan.
Enligt rasbeskrivningen ska dom tycka om vatten så det stämmer nog.


Målat dörrarna på gäststugan två gånger hann jag med i helgen.


En riddarsporre som stått fel i en rabatt åkte ner i en korg nu.
Sådde den förra året, en ljusblå färg har den och är jätte fin men blåa blommor är lite svårplacerade tycker jag.
Kan nog bli så att det blir en rabatt med bara blåa blommor i framtiden.







Just nu blommar vivorna för fullt.
Den dubbla köpte jag på Zetas trädgård förra året, blir nog några fler vivor därifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar