tisdag 28 april 2015

Trädgårdstid

Idag har jag unnat mig lite trädgårdstid, har saknat så mycket att pyssla i vår trädgård under tiden vi var i Stockholm.
Där fick jag lite abstinens på trädgårdsarbete att jag städade bakgården på fasters hus.

Har planterat inköpen från Stockholm idag och börjat att kruka lite perenner som ska säljas på växtmarknaden i Maj.
Gräsmattan har klippts för första gången i år, nyklippt gräs luktar så gott!


Några av inköpen planterades här.
Älskar all färg i rabatterna av vårblommorna, här tar sedan mest fina blad över med några få färger på blommor.



Jag hade sällskap av en oblyg nötskrika.


I stenpartiet planterades några plantor med, här ser det inte så roligt ut just nu, bara några få perenner som blommar.
När all timjan, lavendel, salvia, Backnejlikor och en massa annat blommar är det fantastiskt!


Denna blomma i stenpartiet, ingen aning vad det är för någon...


Jag hade en sådan tur att när rådjuren åt på mina tulpaner så missade dom knopparna så nu börjar dom att blomma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar