lördag 25 april 2015

Lite inköp

Vi har haft så trevligt här så jag har knappt hunnit fota eller tänkt på bloggen.
Besökte Stockholms trädgårdsmässa idag, glömde dock kameran men det gör inte så mycket för i år var den inte alls bra.
Den var mycket mindre än förra året och det var många utställare som var bra förra året som inte var med nu.
Vi var bara där i ca 1 timme och så mycket inköp där blev det inte.
Hittade istället lite annat på Zetas trädgård och tog en sväng till Bauhaus för att köpa lite billiga lökar.


En gentiana köpte jag på mässan, det var ju det där med blåa perenner men vi har luckor i stenpartiet och då passar denna mycket bra!


Två backsippor slog jag till på hos Zetas trädgård, även dom här ska vara i stenpartiet.


En bollviva, älskar vivor!


Dessa balkansippor köpte vi på Zetas.
Jag trodde när man såg dom att dom trivs i stenparti men dessa vill stå i halvskugga och fuktigt.


Zetas hade många färger på penséer som jag inte sett innan, den här röda färgen har jag inte sett på småblommiga innan. 


Trots att jag har sått många pelargoner så kunde jag inte motstå den här fina färgen.
Ska vara i köksfönstret i krukor vi har fyndat.


Gladioler från Bauhaus.


På mässan hade dom 7 för 100 kronor på dahlior.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar