söndag 19 april 2015

Slitsamt trädgårdsarbete och båt

Igår hämtade vi båten från vinterförvaringen.
Hann med lite trädgårdsarbete igår men det mesta av tiden blev till att hämta och förbereda båten för säsongen.
John åkte ut och fiskade idag, tyvärr fick jag stanna hemma för att Lennon har inte lärt sig riktigt att åka båt ännu.
Vi ska öva med det så vi alla tre kan åka ut, jag längtar till att fiska!

Jag fick unna mig ännu mer trädgårdstid istället.
Tog tag i ett projekt som jag skulle ha gjort för två år sen men som är såååå tråkigt.
Jag tycker inget med trädgårdsskötsel eller trädgårdsarbete är tråkigt förutom att kanta grusgångarna och rensa ogräset i dom, så tråkigt!
Men det är klart hur fint det än är i rabatterna så ser det inte roligt ut när grusgångarna knappt är grusgångar längre.
Slitsamt var det då det var ca 25 cm gräs som har växt in, vi ska så småningom lägga markduk och mer grus över men detta får duga så länge.
Kantskäran var för klen så jag fick använda en spetsig spade och trots ett snöre att gå efter så blir det inte helt rakt, bara en sida kvar!



Jag passade även på att tömma rabatterna vid sidan av entrén.
När vi flyttade in så var det några få rabattrosor i varje land, såg inte riktigt klokt ut med några pinnar som stack upp.
Eftersom vi ska ha andra rosor här så behöver vi byta jord.
Här planerar jag och John att ha vita rosor och vita perenner, tror det blir fint mot det röda.
Helst av allt vill vi byta dom fula stockarna mot stora stenar men dom är förankrade med armeringsjärn i marken och vi skulle behöva en traktor i så fall för att dra loss dom och det har vi inte.
Ska försöka hitta några marktäckande lite klängande perenner som kan dölja stockarna.


Har även rensat alla rabatter och gjort fint.
Projektet med köksträdgården står stilla just nu, jag klarar inte av själv att slå ner stolparna.
Johns morbror äger ett trädgård och markanläggningsfirma så jag väntar på att det ska bli grus och markduk över vilket brukar dyka upp då och då.







Nu har jag lite måsten att göra på datorn.
Det tråkigaste jag vet är att sitta vid datorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar