tisdag 5 maj 2015

En hjälpande hand

Idag kom det en traktor till oss och ur den klev två vänner som åkt en bit och erbjudit sig att hjälpa till att ta bort stockarna från framsidan.
Med gafflar på traktorn så tog det bara några minuter och kvar stod jag väldigt tacksam!



På varje sida ska det byggas upp en liten mur av sten, kommer smälta in mycket mer än stockarna.


 Jag har hunnit pynta vid husen, ibland är det skönt att inte göra något grovjobb och bara gå och pilla lite i trädgården.


Även i växthuset har jag hunnit med att göra lite fint, här fylls det sedan av ätbart och massor av pelargoner.


En liten bit till har jag kommit med det utökningen av pallkrageodlingen. 
Har lappat ihop marken med gratis markduk och klätt pallkragarna och fyllt på jord.
Nu kan jag så i dom i helgen, det kosmetiska får vänta lite.
Ja jag vet, det är lite snett här och var men det ska rättas till.


Gjorde en liten makeover på arbetsbänken jag hittade i en byggnad här.
Klädde skivan med en vaxduk jag fyndat och sågade till några väderbitna plankor som blev en hylla under.
Ser lite roligare ut nu än innan.


Såhär såg den ut innan.

4 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vad ska ni ha istället mot väggen på framsidan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi ska ha stora stenar som gränsar av istället och bara plantera vita rosor och perenner :).

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera