torsdag 14 maj 2015

Tungt lass med grus

Idag tömde jag släpkärran på det gruset som ska vara vid pallkragarna.
Med en skottkärra som knappt funkar och med en rejäl envishet (fått från mamma?) så sitter jag här nu helt slut i kroppen och förbereder mig mentalt för att jobba imorgon med rejäl muskelvärk.
Fint blev det dock och värt allt slit.

Gräset växer så det knakar så det blev en omgång med gräsklipparen idag och lite annat pill i trädgården, hur orkade jag det efter det tunga med gruset?
 


En Gentiana blommar, den har dock slutit sig nu framåt kvällen.


Den neonrosa färgen på tulpanerna längst fram tycker jag är fin, vet dock ej sorten.


Klätterjordgubben har börjat att blomma, av denna brukar det blir väldigt söta frukter.


Här odlar vi jordgubbar, smultron och vitlök och vallmo får så sig hur dom vill här.


Stackars Buddleja som inte ser så rolig ut vid den här tiden.
Klippte inte ner den helt i år för den har förvedat sig så pass mycket att det kommer nya skott längre upp så hoppas på att den kan bli större i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar