onsdag 27 maj 2015

Och så lite trädgård..

Trädgårdstid har det blivit en hel del dom senaste dagarna.
Söndagen blev en heldag med fantastiskt väder.

I Måndags fick jag besked om att jag inte fick jobbet jag väldigt gärna ville ha...
Så energi gick ifrån kroppen där någon dag och man gick och bara funderade.
Nu får jag ta nya tag och söka vidare på något annat!


Växthuset är fullt med pelargoner och pallettblad som väntar på att bli planterade i krukor.
Chili och tomater är omplanterade.

Här har jag fått göra tillfälliga rådjursskydd.


Anledningen är att rådjuren har ätit sönder alla mina Phlox!!!!
Landet består nästan bara av Phlox i olika färger och dom verkar inte ta sig alls nu så det blir en tråkig rabatt i år...


Planterat om övervintrande kryddor.



Nu börjar det bli sådär härligt tätt i rabatterna så ogräset inte kan hävda sig.


John är ute en sväng med Nikita.



Mer röda tulpaner ska jag köpa i höst!




I zinkbaljdorna har jag sått luktärtor och krasse och i hinken har jag satt gladioler som inte fick plats i det stora landet.
Klätterjordgubben börjar bli stor och inte så långt kvar tills den bär frukt.

1 kommentar:

  1. Så synd att du inte fick jobbet! Bra att du ladda o ta nya tag:) Det är du jättebra på! Kämpa på! Fint det börja blir i trädgården:) Ha de så gott! Kram

    SvaraRadera