söndag 10 maj 2015

Fullt upp och lite körsbärsblom

Haft fullt upp hela dagarna nu.
Vi råkade dubbelboka nästa helg med besök så vi blev tvungna att fixa i ordning gäststugan så det går att bo där.
Ungdomarna får bosätta sig där och den äldre får ha det mer bekvämt inne i bohuset :).

Jag har hunnit med att så precis allt som ska sås, totalt tog det sex timmar fördelat på två dagar.
I Fredags kämpade jag med den hårda vinden för fröna skulle bara i jorden!



Nu står körsbären i full blom!


I hinkarna har jag planterat dahlior.
Idag kom även svärfar med ett lass grus i släpvagnen.
Med två trasiga skottkärror så får jag se hur jag ska frakta gruset hit..


Här var det sått!
Förra året sådde jag allt i mitten av April för att vädret var så stadigt.
Råkade även ta sönder en ruta på fönsterna, ska försöka få tag i fler fönster till drivningen.


Planterat lite hinkar har jag hunnit med.


Rosenbräcka på väg att slå ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar