onsdag 6 maj 2015

En till hjälpande hand!

Idag kom svärfar på besök för att hjälpa till med lite allt möjligt.
När man är tre stycken så går det undan!

Underbart väder har det varit idag med.
Nu vilar jag upp kroppen lite för att plantera om nästan allt som ska säljas på växtmarknaden.


Jag har pysslat lite och fick till en klätterställning av fläder som vi ha kapat.
Tänkte så luktärtor här så det doftar lite gott bland det ätbara i sommar.


Svärfar körde jordfräsen i det stora landet.
Den största anledningen till att jag utökade pallkragarna är för att vi har tung lerjord, går inte att få bra skörd av det ätbara direkt i den befintliga jorden.
I höstas så höstgrävde jag för första gången sedan vi gjorde landet och det märkte jag nu när jag rensade ogräs här att jorden hade blivit mycket mer porös.
Här ska jag bara så snittblommor tänkte jag.

 Gräset har klippts och alla land och annat som sticker upp ur gräset har kantats.
Så snyggt och prydligt det blir efter!


Jag pysslade lite till och satte några plantor av nejlikor jag sådde förra året i en zinkbalja, i mitten ska jag så luktärtor.


Staketet som gränsar mot vår lilla skogsdel blev klart.


Anledningen till att vi ville ha staketet där är för att bakom det ser det ut såhär.
Men anledningen varför det är flera rishögar här är för att vi vill gynna djuren.



Vi tog ner ett stort körsbärsträd för att lufta lite bland träden.
En del av det hamnade här för att gränsa av i en slarvig gjord rabatt som är full med ogräs.
Här ska vi göra ett surjordsparti med röda Azaleor, vita Astilbe och Ormbunkar.


Det blev många grenar med körsbärsblommor så några hamnade här och några inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar