fredag 1 maj 2015

Trädgårdstid blev innetid

Jag hade planerat in trädgårdstid idag men hade inte planerat det ihop med vädret.
Har glömt att kolla hur vädret skulle bli helt enkelt så idag blev det pyssel inne istället.

Börja känna mig lite sjuk i kroppen...
Trött, seg, ont i lederna och ingen energi alls.
Jag vill inte bli sjuk nu!

Blir en liten bildbomb från idag med lite av dom senaste fynden och annat.



I det här skåpet står glas som vi fyndat.
Roligt att kunna variera dukningar med.




Den här växter tycker jag om, kommer inte ihåg vad den heter men något med sparris.
Den har tidigare stått lägre ner på en skänk men Nikita har tyckt att det varit en rolig kattleksak så den fick flytta.



Ljuslyktor från Reijmyre i samma gröna färg som vasen därifrån.


En kruka från Steninge.


Vas som vi tror kan vara från Alsterfors.


Dom här växterna köpte jag på Blomsterlandet för ett tag sedan, dom är släkt med Vildvinet och klarar sig mycket bra inne.
Jag inreder gärna med växter, vi älskar ju grönt!


Jag hittade äntligen en lampskärm som passade till vår lampfot från Gustavsberg.
En oanvänd i förpackning från Markslöjd endast 10 kronor, vilket fynd!
Att den dessutom var grön gör det till ett superfynd.


Snälla klappa mig!


En matta som lägger till färg i hallen uppe.
Tycker kontrasten mellan dom orientaliska mattorna och allmogemöbler gör sig bra.
50 kronor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar